REGULAMIN
SKLEPU INTERNETOWEGO
WWW.VAINCLTH.COM.PL
§ 1
POSTANOWIENIA OGÓLNE
Sklep www.vaincth.com.pl działa na
zasadach określonych
w niniejszym Regulaminie.
Regulamin określa warunki zawierania i
rozwiązywania
Umów
Sprzedaży
Produktu oraz tryb postępowania
reklamacyjnego, a także
rodzaje i zakres usług
świadczonych drogą elektroniczną przez Sklep
www.vainclth.com.pl, zasady świadczenia tych usług, warunki zawierania
i rozwiązywania
umów
o świadczenie
usług
drogą
elektroniczną.
Każdy Usługobiorca z chwilą podjęcia czynności zmierzających do korzystania z Usług Elektronicznych
Sklepu www.vainclth.com.pl zobowiązany jest do przestrzegania postanowień
niniejszego Regulaminu.
W sprawach nieuregulowanych w niniejszym
Regulaminie mają
zastosowanie przepisy:
ustawy o świadczeniu usług drogą elektroniczną z dnia 18 lipca 2002
r.,
ustawy o prawach konsumenta z dnia 30
maja 2014 r.,
ustawy o pozasądowym rozwiązywaniu sporów konsumenckich z dnia
23 września
2016 r.,
ustawy Kodeks cywilny z dnia 23 kwietnia
1964 r. oraz inne właściwe
przepisy prawa polskiego.
§ 2
DEFINICJE ZAWARTE W REGULAMINIE
FORMULARZ ZAMÓWIENIA – formularz dostępny na stronie
internetowej www.vainclth.com.pl umożliwiający złożenie Zamówienia.
KLIENT – Usługobiorca, który zamierza
zawrzeć
lub zawarł
Umowę
Sprzedaży
ze Sprzedawcą.
KONSUMENT – osoba fizyczna, która
dokonuje z przedsiębiorcą czynności prawnej niezwiązane bezpośrednio z jej działalnością gospodarczą lub zawodową.
PRZEDSIĘBIORCA – osoba fizyczna,
osoba prawna i jednostka organizacyjna niebędąca osobą prawną, której ustawa przyznaje
zdolność
prawną,
prowadząca
we własnym
imieniu działalność gospodarczą lub zawodową.
PRODUKT – dostępna w Sklepie rzecz
ruchoma będąca przedmiotem Umowy
Sprzedaży
między
Klientem a Sprzedawcą.
REGULAMIN – niniejszy regulamin Sklepu.
SKLEP – Sklep internetowy Usługodawcy
działający
pod adresem www.vainclth.com.pl.
SPRZEDAWCA – osoba fizyczna prowadząca jednoosobową działalność gospodarczą pod nazwą, VAIN Mateusz Żuczkowski wpisaną do Centralnej Ewidencji
i Informacji o Działalności Gospodarczej (CEIDG)
prowadzonej przez ministra właściwego ds. gospodarki, NIP – 6112801731.
UMOWA SPRZEDAŻY – Umowa Sprzedaży Produktu zawarta między Klientem, a
Sprzedawcą
za pośrednictwem
Sklepu.
ZAMÓWIENIE – oświadczenie woli Klienta
stanowiące
ofertę
zawarcia Umowy Sprzedaży
Produktu ze Sprzedawcą.
CENA – wartość wyrażona w jednostkach pieniężnych, którą Klient jest obowiązany zapłacić Sprzedawcy za Produkt.
§ 3
INFORMACJE DOTYCZĄCE PRODUKTÓW ORAZ ICH ZAMAWIANIA
Sklep www.vainclth.com.pl prowadzi
sprzedaż
Produktów
za pośrednictwem
sieci Internet.
Produkty oferowane w Sklepie są nowe.
Informacje znajdujące się na stronach
internetowych Sklepu nie stanowią oferty w rozumieniu przepisów prawa. Klient, składając Zamówienie, składa ofertę kupna określonego Produktu na
warunkach podanych w jego opisie.
Cena Produktu uwidoczniona na stronie
internetowej Sklepu podana jest w złotych polskich (PLN) lub euro (EUR). Cena
nie zawiera kosztów dostawy.
Zamówienia można składać poprzez witrynę internetową za pomocą Formularza Zamówień (Sklep
www.vainclth.com.pl) –
24 godziny na dobę
przez cały
rok.
Warunkiem złożenia Zamówienia w
Sklepie przez Klienta jest zapoznanie się z Regulaminem i akceptacja jego
postanowień
w czasie składania
Zamówienia.
§ 4
ZAWARCIE UMOWY SPRZEDAŻY
Do zawarcia Umowy Sprzedaży, niezbędne jest wcześniejsze złożenie przez Klienta Zamówienia udostępnionym przez Sprzedawcę sposobem, zgodnie z § 3 pkt 5 oraz 6
Regulaminu.
Po złożeniu Zamówienia Sprzedawca niezwłocznie potwierdza jego
otrzymanie.
Potwierdzenie przyjęcia Zamówienia, o którym mowa w pkt 2
niniejszego paragrafu powoduje związanie Klienta jego Zamówieniem. Potwierdzenie
otrzymania Zamówienia
następuje
poprzez przesłanie
wiadomości
e-mail.
Potwierdzenie otrzymania Zamówienia
zawiera:
potwierdzenie wszystkich istotnych
elementów Zamówienia,
formularz odstąpienia od umowy,
niniejszy Regulamin zawierający pouczenie o prawie do
odstąpienia
od umowy.
Z chwilą otrzymania przez
Klienta wiadomości
e-mail, o której
mowa w pkt 4 niniejszego paragrafu, zostaje zawarta Umowa Sprzedaży między Klientem, a
Sprzedawcą.
§ 5
CENY I PŁATNOŚCI
Do wyboru kupującego
A) przelew natychmiastowy (tzw.
pay-by-link)
B) karty płatnicze Visa, Maestro,
MasterCard
C) BLIK
D) Google
Pay, Apple Pay
E) Karty
płatnicze: Visa, Visa Electron, MasterCard, MasterCard Electronic
Podmiotem świadczącym obsługę płatności online jest PayPro
S.A
Płatność za zamówione Produkty powinna
być
dokonana przez Użytkownika
w ciągu
3 dni roboczych od zawarcia umowy.
Sprzedający zastrzega sobie prawo
do zmiany cen oraz wysokości kosztów dostawy, w szczególności w przypadku zmiany
cenników
usług
świadczonych przez
podmiot realizujący
dostawy. Punkt ten nie dotyczy Zamówień będących w trakcie realizacji.
§ 6
DOSTAWA
Dostawa odbywa się na terenie Polski, jak
również
do krajów
Unii Europejskiej. Możliwa
jest wysyłka
do krajów
spoza Unii Europejskiej, po wcześniejszym ustaleniu ze Sprzedającym kosztów dostawy.
Wysyłka Zamówień realizowana jest w ciągu 2 dni roboczych od
momentu otrzymania płatności.
Dostawa realizowana jest od poniedziałku
do piątku,
z wyjątkiem
dni ustawowo wolnych od pracy.
Zamówione przez Kupującego Produkty
dostarczane są
za pośrednictwem
firmy kurierskiej InPost lub do paczkomatów.
W przypadku niektórych wysyłek
zagranicznych, przewoźnikiem
może
być
inna firma kurierska (DHL, DPD), a czas realizacji Zamówienia może być wydłużony.
Koszt dostawy będzie każdorazowo wskazany
podczas składania
Zamówienia.
§ 7
ZWROT
Konsument może w terminie 14 dni od
momentu otrzymania przesyłki odstąpić od Umowy Sprzedaży bez podania
jakiejkolwiek przyczyny.
Klientowi nie przysługuje możliwość rezygnacji ze złożonego zamówienia, przed jego
dostarczeniem.
Bieg terminu określonego w ust. 1
rozpoczyna się
od dostarczenia Produktu Konsumentowi lub wskazanej przez niego osobie innej niż przewoźnik.
W przypadku Umowy, która obejmuje wiele
Produktów, które są
dostarczane osobno, partiami lub w częściach, termin wskazany w ust. 1 biegnie
od dostawy ostatniej rzeczy, partii lub części.
W przypadku wystąpienia konieczności zwrotu środków za transakcję dokonaną przez klienta kartą płatniczą sprzedający dokona zwrotu na
rachunek bankowy przypisany do karty płatniczej Zamawiającego.
Konsument może odstąpić od Umowy, odsyłając nowy fabryczny
produkt, wraz z dołączonymi do niego
dodatkami.
§ 8
REKLAMACJA PRODUKTU
W stosunku do Konsumenta Sprzedający zobowiązuje się do dostarczenia Produktów bez wad.
Sprzedający nie udziela gwarancji
na swoje Produkty.
Zakupiony produkt podlega reklamacji do
dwóch lat od dnia jego otrzymania, jeżeli zostanie stwierdzona:
·
wada,
·
niekompletność,
·
niezgodność
z opisem.
Produkt może także zostać poddany reklamacji, jeżeli nie spełnia oczekiwań Kupującego na skutek wady
powstałej
podczas produkcji. Producent, w takiej sytuacji może bezpłatnie naprawić szkodę, wymienić Produkt, bądź zwrócić pieniądze – według uznania. Gwarancją nie są objęte Produkty, które zostały uszkodzone w trakcie
nieprawidłowej
konserwacji, zaniedbania, zwykłego zużycia, sprania, a także procesów naturalnych na skutek
dłuższego użytkowania.
Sprzedający zastrzega sobie różnice wymiarowania w Produktach odzieżowych do 3 cm w stosunku
do wymiarów
podanych na stronie.
W sytuacji, gdy Kupujący otrzyma produkt
wadliwy, może
żądać usunięcia wady, bądź wymiany rzeczy na wolną od wad.
Reklamacja nie wymaga zachowania
specjalnej formy, natomiast powinna zawierać:
A. dane pozwalające zidentyfikować Użytkownika
B. oznaczenie Produktu, którego dotyczy
reklamacja
C. uzasadnienie ze wskazaniem na
nieprawidłowość
Produktu
Produkt wraz z reklamacją należy odesłać na adres:
„VAIN”
Ul. Słowackiego 64C
58-500 Jelenia Góra
Nr. Telefonu 578 020 600
W terminie 14 dni od złożenia reklamacji,
Sprzedający
ustosunkuje się
do niej i powiadomi Konsumenta o sposobie dalszego postępowania.
Sprzedający dołoży starań, by reklamacje były rozpatrywane bez zbędnej zwłoki.
W trakcie trwania procesu reklamacyjnego,
Sprzedający
może
zwrócić się o dodatkowe wyjaśnienia, dokumenty lub
weryfikację
przebiegu zdarzenia podlegającego reklamacji.
Po rozstrzygnięciu reklamacji Sprzedający poinformuje składającego reklamację o jej uwzględnieniu lub odmowie
uwzględnienia
(przy czym informacja o odmowie uwzględnienia reklamacji będzie zawierała uzasadnienie).
§ 9
Postanowienia końcowe
Sprzedający zastrzega sobie prawo
do zmiany Regulaminu Sklepu.
Zamówienia złożone w trakcie obowiązywania poprzedniej
wersji Regulaminu będą realizowane zgodnie z
jego postanowieniami.
Wszelkie spory wynikłe z Umów Sprzedaży między Sklepem, a
Konsumentami będą rozstrzygane w
pierwszej kolejności
na drodze negocjacji, z intencją polubownego zakończenia sporu, z uwzględnieniem ustawy o pozasądowym rozwiązywaniu sporów konsumenckich. Jeśli jednak nie byłoby to
możliwe,
lub też
byłoby
niesatysfakcjonujące
dla którejkolwiek
ze stron, spory będą rozstrzygane przez właściwy sąd powszechny, zgodnie z
pkt 4 niniejszego paragrafu.
Ewentualne spory powstałe pomiędzy Usługodawcą, a Usługobiorcą (Klientem) będącym jednocześnie Konsumentem zostają poddane sądom właściwym zgodnie z
przepisami kodeksu postępowania
cywilnego z dnia 17 listopada 1964 r.
Klienci mogą uzyskać dostęp do niniejszego
Regulaminu w każdym
czasie za pośrednictwem
linku zamieszczonego na stronie głównej Sklepu internetowego
https://vainclth.com.pl/
Klient będący Konsumentem ma również prawo do skorzystania z
pozasądowych
sposobów
rozstrzygania sporów
w szczególności poprzez złożenie po zakończeniu postępowania reklamacyjnego
wniosku o wszczęcie
mediacji lub wniosku o rozpatrzenie sprawy przez sąd polubowny (wniosek można pobrać na stronie internetowej
http://www.uokik.gov.pl/download.php?plik=6223). Wykaz Stałych Polubownych Sądów Konsumenckich działających przy Wojewódzkich Inspektoratach
Inspekcji Handlowej dostępny
jest na stronie internetowej: http://www.uokik.gov.pl/wazne_adresy.php#faq596.
Konsument może
skorzystać
także
z bezpłatnej
pomocy powiatowego (miejskiego) rzecznika konsumentów lub organizacji społecznej, do której zadań statutowych należy ochrona konsumentów. Pozasądowe dochodzenie roszczeń po zakończeniu postępowania reklamacyjnego
jest bezpłatne.
Konsument w celu polubownego rozwiązania sporu może w szczególności złożyć skargę za pośrednictwem platformy
internetowej ODR (Online Dispute Resolution), dostępnej pod adresem:
http://ec.europa.eu/consumers/odr/.